Presenteren: wat werkt echt en wat echt niet?

Hoewel er al veel onderzoek is gedaan naar hoe mensen zich echt laten beïnvloeden, hebben die resultaten nog nauwelijks doorgang gevonden in het presentatieonderwijs. Hoog tijd dus voor een lesmethode waarin nieuwe inzichten in persuasieonderzoek geïntegreerd worden. 

 

In dit boek wordt er voortdurend aansluiting gezocht bij wetenschappelijk onderzoek. Op grond daarvan wordt soms zelfs afgeraden om een presentatie te geven; want hoewel sommigen beweren dat je met een goed verhaal de wereld om je vinger windt, blijken groepsbijeenkomsten in precaire situaties meestal een verloren zaak. Wat je dan wel kunt inzetten als communicatiemiddel wordt hierin vanzelfsprekend ook beschreven. Een must voor iedere professional die communicatieve vaardigheden studeert of doceert in een evidence-basedomgeving.

 

 

“Ik ben erg enthousiast over dit boek. Het is goed geschreven, erg toegankelijk en nuttig voor iedereen die wil werken aan zijn of haar presentatievaardigheden. Bovendien gaat dit boek verder waar andere boekjes ophouden. Naast de aanbevelingen wordt telkens een inhoudelijke motivatie gegeven waarbij creatief gebruik wordt gemaakt van de theorie. Dat is misschien nog wel het belangrijkste verschil met andere boeken over presenteren.” 

Dr. Joost Verhoeven, lecturer Corporate Communication, University of Amsterdam

 

 

“Dit boek wordt verplichte kost bij ons op kantoor!”

Drs. Christine Swankhuisen, docent Persuasieonderzoek Universiteit Leiden en partner/onderzoeker Tabula Rasa, Den Haag

 

 

“Wat een goede voorbeelden en wat een heldere illustraties! De combinatie van onderzoek, praktijkvoorbeelden en de vele foto’s maken dit boek erg bruikbaar voor mijn presentatieonderwijs!”

Drs. Kim van der Linden, docent Communicatieve Vaardigheden, TU Delft

 

 

Kuenen, J. & Wackers, M. (2012) Presenteren: wat werkt echt en wat echt niet? Amersfoort: communicatiereeks

188 pagina's

ISBN: 978-90-818547-2-6

Prijs: 19,95