Zoeken
  • Josje Kuenen

Filip Dochy over 'Hoe maak ik een toetsopdracht?'


Met gepaste trots tonen we wat hoogleraar Filip Dochy zegt over het te verschijnen boek van Evelyn van de Veen.

"De toekomst van leren en instructie zal een grotere nadruk leggen op ‘High Impact Learning (that Lasts)’. Dit houdt zeker in minder colleges en meer opdrachten, meer groepswerk. Maar ook meer diepgaande discussies, meer presentaties, meer informatiedeling, meer kenniscreatie enz. Als gevolg hiervan zal het ontwerpen, begeleiden en beoordelen van opdrachten een kerncompetentie worden voor iedereen die onderwijs verzorgt.

Dit boek geeft nuttige informatie en praktische richtlijnen voor het ontwer- pen van toetsopdrachten, vanaf ontwerpaspecten naar concrete schrij n- structies en ten slotte het maken van beoordelingsformulieren met rubrics. Een belangrijke pré van het boek is ook de aandacht voor groepsopdrachten. Aangezien opdrachten en groepsopdrachten een grotere rol gaan spelen in toekomstige leerprocessen waar studenten in een hybride omgeving werken en actief samenwerken en informatie delen om uitdagende problemen op te lossen, kan deze handleiding heel nuttig zijn bij de verdere professionalisering van docenten, managers, beoordelaars, trainers en wie er verder ook maar betrokken is bij het leren van jonge mensen."

PROF. DR. FILIP DOCHY

Hoogleraar Research on Learning & Development and Corporate Training, KU Leuven, Lid van de European Academy of Science


55 keer bekeken

Contactgegevens

Blotekamperweg 16

3781 PD Voorthuizen

(Josje Kuenen)

06-51614862

josje[at]communicatiereeks.nl

 

 

 

 

 

 

© 2013-2020 by Josje Kuenen. All rights reserved